Skip to content

Gedragscode cliënt

Gedragscode Adriana Bewindvoeringen van cliënten: 

1. Wederzijds respect naar elkaar toe bij alle mogelijke communicatie. (Praten/bellen/schrijven/mailen/brieven) 

2. Wanneer er vragen zijn, gewoon stellen bij persoonlijk contact of via telefoon/mail/brief/begeleider.

a) Wij hebben liever dat u een vraag een paar maal stelt en door ons antwoord gerustgesteld wordt dan dat u het ermee rond blijft lopen en misschien ten onrechte ongerust bent.

b) Indien u ons antwoord niet goed begrijpt aub tegen ons zeggen zodat wij het nog duidelijker aan u uit kunnen leggen. 

3. Bereikbaar zijn voor bewindvoerder, indien dit niet mogelijk is even doorgeven zodat wij dit weten.

a) Telefoonnummer en emailadres doorgeven aan bewindvoerder indien dit nog niet bij het intakegesprek heeft plaatsgevonden.

b) Als u verhuist of een ander telefoonnummer of emailadres gekregen heeft moet dit ook direct aan de bewindvoerder doorgegeven worden.

c) Wanneer er om inlichtingen gevraagd worden deze aub zo spoedig mogelijk doorgeven. (Zodat dit in het systeem verwerkt kan worden of antwoord aan de instantie gegeven kan worden die deze informatie vraagt.) 

4. Communicatie (praten/bellen/schrijven/mailen/brieven) rechtstreeks naar uw bewindvoerder/contactpersoon toe, niet via begeleiders of andere vertegenwoordigers. U kunt wel zelf uw mail of de brief naar uw begeleider doorzetten of aan hem/ haar laten lezen maar wij communiceren/praten/schrijven direct naar u toe. Want u bent onze cliënt en wij zijn uw bewindvoerder. Daar mag van de kantonrechter niemand anders tussen zitten. Soms is het voor u fijner dat uw begeleider ook overal van op de hoogte is, dat is ook prima en wij begrijpen dit  heel goed maar dan vragen wij van u een schriftelijke toestemming. 

5. Er wordt aan de telefoon niet gescholden. Indien u dit wel doet vragen wij u om hiermee te stoppen en als u dit niet doet vragen wij u om terug te bellen wanneer u weer rustig bent.

a) Mail waarin gescholden of gevloekt wordt, beantwoorden wij niet. Ook hierin vragen wij om gewoon respect naar elkaar te hebben.

b) Er wordt op geen enkele manier gedreigd. Wij zullen u hiervoor waarschuwen en bij herhaling een melding doen.

c) Wanneer u vindt dat wij niet beleefd en respectvol zijn in ons antwoord naar u toe kunt u dit ook aangeven natuurlijk.

 6. Indien u langs wilt komen voor een persoonlijk overleg, kunt u een afspraak maken zodat wij ruim de tijd voor u kunnen nemen. Wij vragen dit omdat wij graag willen dat uw privacy gegarandeerd is. 

7. Geef aub aan wanneer u het ergens niet mee eens bent, dan kunnen we dit uitspreken of uitleggen waarom wij weleens dingen anders doen dan u zou willen.